Česká Republika

Zajímové odkazy

Online autobazar a prodej ojetých aut v České republice

Recenze Mazda CX-30 2024: stylová a zábavná alternativa k malým luxusním SUV

Klady: nejlepší jízda ve své třídě; nejlepší kvalita interiéru ve své třídě; nejlepší turbo výkon ve své třídě; standardní pohon všech kol; silné hodnocení bezpečnosti
Nevýhody: nejhorší prostor pro cestující ve své třídě; nákladový prostor není o moc lepší; průměrná spotřeba paliva ze základního motoru; drahé ve srovnání s běžnými konkurenty
Ne každý potřebuje velké rodinné SUV. To by mohl být důvod, proč si subkompaktní třída SUV získala popularitu, protože kombinují rozumnou velikost sedanu s přidanou užitečností a výškou SUV. Mezi těmito utes o velikosti půllitru zůstává Mazda CX-30 2024 oblíbenou, ne-li takovou, kterou bychom doporučili všem. Stejně jako u jiných vozidel Mazda se CX-30 odlišuje od ostatních elegantním stylem, interiérem, který lze snadno zaměnit za luxusní vůz základní úrovně a živějším výkonem než soupeři. Tyto atributy z něj ve skutečnosti dělají skutečnou alternativu k luxusním modelům, jako jsou Audi Q3, BMW X1 a Mercedes-Benz GLA, zejména úrovně výbavy Turbo.

Problém je v tom, že neluxusní subkompaktní segment se od prvního představení CX-30 podstatně rozšířil a vyvinul. Volby jako Chevrolet Trax, Buick Envista, Kia Seltos a Volkswagen Taos jsou podobně vhodné pro ty, kteří mají méně podstatné prostorové potřeby, než poskytuje výše uvedená „kompaktní“ velikost, ale také poskytují mnohem více prostoru a všestrannosti než poměrně stísněný CX-30. I když nejsou rodinně orientovaní, mohou být životaschopným rodinným vozidlem, které otevírá dveře mnohem více kupujícím. CX-30? Ani náhodou. Je tu také otázka nižší spotřeby paliva ze základního motoru, nevýhoda pro jeho lepší než průměrný výkon. Interiér je také trochu pozadu, s nevýrazným úložným prostorem a některými chybějícími funkcemi. Alespoň Mazda konečně umožňuje ovládání informačního a zábavního systému pomocí dotykové obrazovky při používání Apple CarPlay a Android Auto, ale pouze tyto funkce. Nesnášíme ovládání všeho ostatního pomocí nastavení knoflíků a obrazovky ze staré školy, protože udržuje vaše oči na silnici, ale pravděpodobně jsme tam v menšině.

Nakonec se nám CX-30 stále opravdu líbí, protože jsme ve výklenku lidí, kteří by šťastně upřednostňovali získání malého SUV, které vypadá skvěle a jezdí ještě lépe. To je sice malý výklenek, ačkoli. Pro průměrného nakupujícího je k dispozici více zaoblených možností.